0
        Transfer Merkezi dergisinin bugünkü konuğu; Gaziantep BBSK'nın sportif direktörü Bülent Bölükbaşı. Futbolculuk kariyerinde Kayserispor, Gaziantepspor, Adanaspor gibi birçok takımda forma giymiş ve mücadeleci, hırslı yapısıyla başarılı olmuş bir isim olan Bülent Bölükbaşı ile Erzurum'daki TFF antrenör seminerinde biraraya geldik. Kendisiyle Türk futbolundan Gaziantep BBSK'ya ve kendi hedeflerine kadar birçok konuyla ilgili güzel bir söyleşi yaptık.

Merhabalar hocam,  16 yıllık dopdolu bir futbolculuk kariyeriniz var. Futbola nasıl başladınız?
Merhabalar Transfer Merkezi okuyucuları ve takipçileri. Futbola o zamanki her çocuk gibi sokaklarda başladım. Sokak futbolunun gelişimime büyük katkısı oldu. Futbolun temel eğitimini orada aldım diyebilirim.
Sizi bu 16 yılda en çok üzen ve en çok mutlu eden  anlar nelerdi?
Kayserispor formasıyla ilk UEFA maçına kaptan olarak çıktım. Benim için unutulmaz bir andı. 2008-2009'da Konya'da küme düştüğümüzde çok üzülmüştüm. O zamanki üzüntüyü çok şükür kariyerimde bir daha yaşamadım.
Futbolcuyken karşılıklı oynadığınız ve en beğendiğiniz futbolcu kimdi?
Tartışmasız Sergen Yalçın. İnanılmaz yetenekliydi. Öyle bir oyuncu şu an bile yok diyebilirm. Sergen'den sonra da Fatih Tekke.
Yıllardır bu işin içerisindesiniz. Size göre Türk futbolundaki kötü gidişatın sebebi ne?
Futbolun devlet politikası olması lazım. Desteklemek yetmez. Ben sokaklarda futbola başladım. Top kontrolü, mücadele vs. orada kendimi geliştirdim. Sabah çıkıp akşama kadar oynardık. Ancak baktığımızda şimdi çocukların top oynayabilecekleri alanlar yok. Kurslarda, futbol okullarında 1 saat oynamayla bu iş olmaz. Sokaklarda çocukların top oynayabilcekleri alanların çoğaltılması lazım. Ve tabiki alt yapı.. Alt yapıda belli bir seviyeye gelmiş oyuncularımız üst takımlarda yer bulamıyorlar ve kaybolup gidiyorlar.  

Hakemlerimizi yeterli buluyor musunuz?
Benim zamanıma göre çok çok iyiler. Biz kimleri kimleri gördük. Şu an çok iyi hakemlerimiz var ancak ülkede hakemler üzerinde baskı çok olduğundan Türkiye'de rahat maç yönetemiyorlar. Bizler millet olarak suçu başkasına atmayı alışmışız. Başarısızlığı hakemlere atıyoruz. Saha içerisinde de böyle. Futbolcu kendi hatasına, eksiğine bakmadan hakemin üzerine gidiyor baskı altına almaya çalışıyo. Ben de öyleydim, hakemler benden de çok çekmiştir. (Gülüyor...)
Malum Gaziantep BBSK, Sportif Direktör olarak ilk tecrübeniz. Peki planlarınız arasında böyle bir görev yer alıyormuydu?
Planlarım arasında yer almıyordu açıkçası. Ben sahada olmayı daha çok seviyorum. Sportif Direktörlük ise biraz daha işin resmi boyutu. O sahanın içerisinde olmak her zaman farklıdır.

İlerleyen yıllarda kariyerinize Sportif Direktör mü yoksa Teknik Direktör mü olarak devam etmeyi planlıyorsunuz?
Tabi ki Teknik Direktör. Biraz önce de söylediğim gibi ben o sahada olmayı seviyorum. Orada herşeyi daha farklı yaşıyorsunuz
Gaziantep BBSK'da göreve başlama hikayenizi anlatır mısınız?
Teklif yönetimden geldi. Hakan hocayla da (Hakan Kutlu) zaten daha önceden bir dostluğumuz var. Böyle bir camiada çalışmak beni mutlu eder. Yapacak çok işimiz var.
Peki hocam, malum Sportif Direktörlük ülkemiz futbolunda daha yeni yeni moda olmaya başladı. Size göre sportif direktörde olması gereken özellikler nelerdir?
En önemlisi futbol bilgisi çok iyi olmalı. Çünkü bir anlamda kulübün çatısı gibi oluyorsunuz . Hocayı, oyuncuları birçok şeyi siz belirliyorsunuz. Aldığınız her karar çok kritik. Diyalog ve insan ilişkileri de iyi olmak zorunda. Aynı zamanda yönetim ve takım arasında köprü görevinde oluyorsunuz.

Bu işi yapmak için futbolun mutfağından gelmek şartmı?
Bence futbolun içierisinden gelmesi önemli ancak tabi bunun aksi yönünde örnekler de yok değil.
Yavaş yavaş geçelim Gaziantep Büyükşehir Belediyespor'a... Geçen sezon Gaziantep BBSK büyük paralar harcayarak iddialı bir kadro kurdu fakat sezonu 41 puanla 13. bitirdi. Yeni sezonda oluşum nasıl olacak, yine böyle paralar harcancak mı?
Hayır! Kesinlikle... Kadroda revizyona gideceğiz. Daha az mali yükü olan ve daha genç  bir takım kuracağız.. Kadromuz hedefi olan, genç oyunculardan kurulacak.  Takımımızda yaş ortalaması düşecek.  Sahada daha  mücadeleci daha hırslı bir Gaziantep BBSK takımı izleyecek herkes. Para harcamanın yetmediğini herkes gördü. Günümüz futbolunda bunun zaten birçok örneği var.  Zaten PTT 1.Lig  çok zor bir lig... Pozisyon bilgisinden ziyade mücadelenin daha çok önde olduğunu görüyoruz. Kadro kurarken buna da dikkat emek zorundasınız.
Yani bu sezon, şampiyonluğa oynayan hedefi olan bir takım olmayacaksınız doğru mu anladım hocam? (Ders niteliğinde çok güzel bir açıklama alıyorum)
Hedefi olan bir takım olmak; camia olarak şampiyonluk hedefi koyup büyük oyuncular getirip çok para harcamak değildir. Bunlar yetmez zaten. Başarılı olmak istiyorsanız; hedefi olan oyunculardan ekip kurmalısınız. O oyuncu kitlesi amaçlarına ve hedeflerine ulaşmak için sizi zirveye taşırlar zaten.
Peki şu ana kadar biten transfer var mı?
Olsa gerçekten söylerdim. (Gülerek) Ama çalışmalarımız yoğun şekilde devam ediyor.  İnce eleyip sık dokuyoruz.
Bu keyifli sohbet ve bize zaman ayırdığınız için teşekkürler hocam. Transfer Merkezi ailesi olarak yeni görevinizde başarılar diliyoruz. Son olarak sizin eklemek istediğiniz bir şey var mı?
İnşallah daha güzel, daha özel röportajlarla okuyucularınıza ve takipçilerinize ulaşmak dileğiyle, ben teşekkür ediyorum.
Röportaj: Burak DÖŞER

Yorum Gönder

 
Top